DINNER AL FRESCO

CESKY KRUMLOV - VADREGÉNYES RAFTINGTÚRA A MOLDVÁN

2016. szeptember 09. - nagy.zsombor

Cesky Krumlovban, kedvenc cseh városkánkban jártunk a nyár végén, hogy végre kipróbáljuk a régóta tervezett rafting túrát a Moldván.
 A világörökség részét képező gyönyörű és hangulatos belvárosban már többször jártunk és mindeddig csak irigykedve figyeltük a Moldván vidáman evező turistákat.

Korábban még nem jártam olyan városban, ahol a főbb nevezetsségeket egy raftból vagy kenuból ilyen természetközeli hangulatban lehet megcsodálni. Azoknak akik szeretik a nyugis, alternatív városnéző túrákat felejthetetlen élmény ez a túra!

[caption id="attachment_604" align="alignnone" width="780"]cesky krumlov Könnyed evezés az óvárosban[/caption]

Cesky Krumlovot különleges fekvése igazi mesevárossá varázsolja, ahol folyamatosan az az érzésünk, mintha egy középkori film díszletei közé tévedtünk volna.
 A Moldva folyó a város centrumában éles kettős kanyarulatot vesz, ennek köszönhetően a belváros szinte szigetszerűen körbehajózható.

A város egyik jelképe a 14. században épült, majd a 16. században átépített, reneszánsz stílusú krumlovi vár, mely Csehország második legnagyobb vára. A vár egyébként egy különlegesen szép, 54 méter magas toronnyal büszkélkedik, mely nyitott a látogatók előtt.

[caption id="attachment_618" align="alignnone" width="780"]img_0429 Cesky Krumlov látképe[/caption]

A belvárosban gond nélkül találhatunk raft-, kenu- valamint biciklikölcsönzéssel foglalkozó programirodákat, ahol előzetes bejelentkezés, illetve hosszabb várakozás nélkül foglalhatunk helyet a következő induló túrára.

Többféle túra közül választhatunk, attól függően, mennyi időnk és energiánk van.
 A legrövidebb túra csak a várost érinti, ezalatt az egy óra (5 km) alatt megcsodálhatjuk a romatikus part menti csodás portákat valamint a patinás Szent-Vitius templomot és a krumlovi várat.

[caption id="attachment_611" align="alignnone" width="780"]cesky krumlov Frissítő pont a zúgó után[/caption]

Ha több időt szeretnénk a vízen tölteni, akkor lehetőség van egy két órás (10 km) túrára. Az indulási pont megegyezik mindegyik túránál, itt azonban a városhatáron túl található a felvételi pont. Ez talán a legizgalmasabb és fizikailag is kibírható túra.

A városi túra egyik legjobb attrakciója, hogy útközben több helyen is lehetőség van kikötni és betérni valamelyik part menti vendéglátó helyekre egy sörre és némi harapnivalóra, így a rafting túrát szuperül össze lehet kötni a cseh és helyi sörök felfedezésével.  Az itteni sörözők érdekessége, hogy egyazon sörből 10 és 12 Bollinger fokos verzió is kóstolható, ezért a tapasztaltabb sörrajongók is garantáltan kóstolhatnak itt különlegességeket.

[caption id="attachment_615" align="alignnone" width="780"]cesky krumlov Krčma U dwau Maryí[/caption]

Cesky Krumlov rafting túráinak egy másik érdekessége az úszó büfé, amelyet egy híd lábánál találhatunk. Tulajdonképpen ez is egy úszó alkalmatosság, amit horgony tart stabilan. Egyszerűen melléevezhetünk és beülhetünk a vizen úszó bárba egy hideg sörre vagy koktélra.

A leghosszabb túra 15 km hosszú és legalább három óra evezést igényel, mi ezt választottuk. Csak gyakorlott evezősöknek ajánlanám, mert a túra vége felé már mi is úgy éreztük, hogy kicsit túlvállaltuk magunkat. Az út szintén Cesky Krumlov északi részéről indul, majd a város után magunk mögött hagyjuk a nyüzsgést és egyre beljebb hatolunk a vadregényes erdőbe. A nyugodt, civilizációtól távolinak tűnő szakaszokat néhány kilométerenként eldugott kis kempingek és tábortűznél grillező, sátorozó fiatalok színesítik. Az érintetlenebb részeken gyönyörű szürke gémeket is láthatunk.

Túránk Zlatá Korona városkájában ér véget, ami körülbelül 10 kilométerre fekszik Cesky Krumlov centrumától. A kiszálló hely mellett egy hangulatos parti vendéglőben pihentünk ki az evezés fáradalmait.

Itt felfedeztem, hogy a cseheknek is van egy langos nevű étele és nagyon kíváncsi lettem, ez vajon azonos-e a mi lángosukkal, így rendeltem egyet. Nem tudom mennyire elterjedt ez a langos, mert a cseheknél máshol még nem találkoztam vele. Végül nem az általunk ismert lángost kaptam, hanem egy krumplis lepényt, melyet leginkább a tócsnihoz tudnék hasonlítani, ezt a csehek magában vagy húsos-paradicsomos feltéttel fogyasztják. Érdemes kipróbálni ezt a cseh specialitást, ha máshol is belebotlik az ember.

A cikkben előforduló képeket és szöveges tartalmakat a szerzői jog védi. ©Dinner al fresco